Zásady vrácení peněz a reklamace

Tyto Zásady vrácení peněz a reklamace (dále jen „zásady“) upravují podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění a možnosti vrácení peněz za produkty zakoupené v e-shopu HerníPas.cz. Tyto zásady jsou nedílnou součástí našich Obchodních podmínek.


1. Obecná ustanovení a povaha digitálních produktů

Na e-shopu HerníPas.cz nabízíme výhradně digitální produkty, konkrétně aktivační licence pro Xbox Game Pass a související digitální obsah. Vzhledem k této specifické povaze produktů se na ně vztahují zvláštní podmínky týkající se možnosti odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


2. Nemožnost odstoupení od smlouvy po dodání digitálního obsahu

V souladu s ustanovením § 1837 písm. l) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zákazník nemůže odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a provozovatel (prodávající) před uzavřením smlouvy sdělil zákazníkovi, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

Jak je uvedeno v bodě 7.7 našich Obchodních podmínek, odesláním objednávky a souhlasem s okamžitým dodáním digitálního obsahu (aktivační licence) před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení, zákazník výslovně souhlasí s tímto postupem a bere na vědomí, že tímto ztrácí právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz bez udání důvodu.

Standardní vrácení peněz z důvodu "změny názoru" po doručení funkční aktivační licence tedy není možné.


3. Reklamace vadných produktů (Práva z vadného plnění)

Přestože standardní odstoupení od smlouvy po dodání digitálního obsahu není možné, plně odpovídáme za to, že dodané aktivační licence jsou v okamžiku převzetí zákazníkem bez vad a odpovídají popisu produktu v okamžiku nákupu. Všechny licence jsou před odesláním kontrolovány.

Pokud se i přesto stane, že obdržená aktivační licence je vadná, má zákazník právo uplatnit reklamaci. Za vadu se považuje zejména, pokud:

Zákazník je povinen oznámit nám vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při vynaložení obvyklé pozornosti zjistit. Doporučujeme aktivovat licenci co nejdříve po jejím obdržení a případné problémy nám nahlásit neprodleně, ideálně do 24-48 hodin od doručení, aby bylo možné co nejefektivněji prověřit okolnosti případné vady.

Za vady vzniklé nesprávným použitím licence zákazníkem, nekompatibilitou jeho zařízení (pokud na ni nebyl upozorněn nad rámec obecných požadavků uvedených v Obchodních podmínkách), nebo v důsledku okolností na straně zákazníka po převzetí licence, neodpovídáme.


4. Postup uplatnění reklamace

Pro uplatnění reklamace nás prosím kontaktujte jedním z následujících způsobů:

V reklamaci prosím uveďte:

Po obdržení vaší reklamace potvrdíme její přijetí a bez zbytečného odkladu zahájíme proces jejího posouzení. Můžeme vás požádat o doplňující informace nebo součinnost nezbytnou k prověření vady (např. ověření u podpory platformy Microsoft Xbox, zda licence nebyla aktivována na vašem účtu, pokud to bude relevantní a technicky možné).


5. Lhůty pro vyřízení reklamace a vrácení peněz

Reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího řádného uplatnění, pokud se se zákazníkem nedohodneme na delší lhůtě.

V případě oprávněné reklamace bude vada řešena dle vaší volby primárně jedním z následujících způsobů, je-li to možné a přiměřené povaze vady:

Pokud výměna za novou licenci nebo poskytnutí slevy není možné, nebo pokud by pro nás představovaly nepřiměřené náklady, nebo pokud by oprava či výměna nevedly k nápravě v přiměřené době, či pokud by vám tím byly způsobeny značné obtíže, máte právo na odstoupení od smlouvy a vrácení plné kupní ceny.

V případě schválení vrácení peněz bude částka vrácena stejným způsobem, jakým byla provedena původní platba (např. na stejný bankovní účet nebo platební kartu), a to obvykle do 14 dnů od rozhodnutí o oprávněnosti reklamace a způsobu jejího vyřízení (např. od potvrzení o odstoupení od smlouvy).


6. Zvláštní upozornění

Upozorňujeme, že nejsme schopni přijmout reklamaci nebo poskytnout náhradu v případech, kdy:

Doporučujeme si před nákupem vždy pečlivě zkontrolovat popis produktu a jeho kompatibilitu s vaším zařízením a účtem.


Tyto Zásady vrácení peněz a reklamace jsou platné a účinné od 16. května 2025.